lördag 6 juli 2013

"Tystnaden vid nattligt snöfall"


Österlens Bokcafé 

Onsdag 10 juli 19.00 
”Tystnaden vid nattligt snöfall” 

Några nedslag bland ord och bild med poeten MARIE LUNDQUIST och konstnären YVONNE LARSSON. Marie talar om varför hon som poet intresserat sig för bildens språk och samtalar med Yvonne om hennes måleri. UTSTÄLLNING: Målningar av Yvonne Larsson. "Skogen och Hokusai" och fem nya vinterbilder.

Marie Lundquist. Foto: Thomas Wågström.

Yvonne Larsson. Foto: Roza Czulowska.
Yvonne Larsson: "Skogen och Hokusai", oljemålning 2012.

MARIE LUNDQUIST debuterade 1992 med diktsamlingen Jag går runt och samlar in min trädgård för natten. Den har följts av en rad titlar, däribland Brev till de sovande och De dödas bok. Marie har också publicerat översättningar och essäer om fotografi. I augusti kommer hennes första roman, Så länge jag kan minnas har jag varit ensam

YVONNE LARSSON studerade vid Kristianstads konstskola och Malmö konstskola Forum. Debut på Galleri Holm i Malmö 1986, därefter en rad utställningar, senast på Kristianstads konsthall. Yvonne är representerad på bland annat Nationalmuseum, Malmö museum och Norrköpings museum. 

Insläpp till caféet från 18.30. Entré: vuxna 100 kronor.
Obs: begränsat antal sittplatser!
Österlens Bokcafé finns vid väg 9 (Simrishamn–Kivik), mellan Rörum och S Mellby, skylt mitt emot södra avtagsvägen mot Stenshuvuds nationalpark. 

osterlensbokcafe.blogspot.se 
facebook.com/osterlensbokcafe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar